Keskendu minutitele, mitte tundidele

Külaliskirjutaja Kaidi Peets

Meil kõigil on ööpäevas 24 tundi, kuid mõni jõuab sama ajaga rohkem kui teine. Aeg on kõige väärtuslikum ressurss, mida pole võimalik juurde osta. Kuidas meile antud aega hästi kasutada?

Ööpäevas on 1440 minutit, millest ca 7 tundi ehk ca 400 minutit magame me maha. Kuidas ülejäänud ca 1000 minutit igast päevast kasutada nii, et jõuaksime soovitud tegevused tehtud - puhata ja lihtsalt olla, tööd teha, nautida aega pere ja sõpradega? Et jõuaksime võtta aega ka ainult endale hobideks, vaimu ja hinge toitmiseks, vaikuses olemiseks ning oma elu planeerimiseks? 

Pane kõik tegevused kalendrisse

Inimesed, kes palju jõuavad, hindavad oma aega. Nad ei keskendu tundidele, vaid minutitele. Lisaks oskavad nad ei öelda, et mitte oma fookusest kõrvale kalduda. Neil on pigem ‘Not to do list’  ehk nimekiri asjadest, millele oma aega mitte kulutada.

Erinevaid enesejuhtimise raamatuid ja muud sellist lugedes ning ise katsetades olen jõudnud arusaamani, et üks viis oma elu paremini juhtida on:

  1. kõik oma soovitud tegevused kalendrisse kirja panna;
  2. määrata 15-minutilise täpsusega aeg iga tegevusega tegelemiseks;
  3. kalendrist kinni pidada.

Kui paned kõik tegevused kaledrisse ajalise täpsusega kirja, siis näed, kas need reaalselt ka kõik Su päevadesse ära mahuvad. Sageli ei mahu! See ongi hea – siis saad oma prioriteedid üle vaadata ja millelegi ei öelda.

Oluline on planeerida kalendris kindlasti ajad ka puhke- ja söögipausideks ning ootamatusteks. Kui Sa oma baasvajaduste eest hästi hoolitsed (toitud regulaarselt ja tervislikult, puhkad jne), töötad Sa efektiivsemalt. Kuna elu ei lähe alati meie plaanide järgi, peaks päeva sisse planeerima ka sellist aega, kus saab ootamatud kiired asjad ära lahendada. Siis ei lenda kogu kalender uppi.

Kui Sulle meeldib sotsiaalmeediat külastada, siis planeeri ka selleks aeg koos ajalise piiranguga, mis aitab vältida sotsiaalmeedia ületarbimist.

Kalendrisse peaks kindlasti näiteks kord nädalas ka planeerimiseks ja koosolekuteks iseendaga aja planeerima. Koosolekud iseendaga on sama olulised kui kõik muud olulised koosolekud. Kui mitte öelda, et veelgi olulisemad. Seal saad muuhulgas keskenduda järgmisele:

  • suur siht – kuidas Sul oma suure sihi suunas liikumine läheb; kas oled soovitud kiirusel ja tegevustega selle poole liikunud; mida saad edaspidi veelgi paremini selle suunas teha;

  • areng – mida oled viimase nädala jooksul uut kogenud ja teada saanud ja kuidas seda edaspidi rakendada;

  • lahkus – kuidas oled lahkust enda ja teiste vastu väljendanud; kellele veel saad lahkelt oma teadmisi ja kogemusi jagada, kuidas tunnustust ja arendavat edasiselt jagada. 

Pea oma kalendrist kinni. Kui Sa oled otsustanud terve nädalavahetuse mitte midagi teha, siis nii kalendrisse kirjutagi ja pea sellest kinni. Kutsu ka mõtted lahkesti tagasi puhkusele, kui need kipuvad tööradadele minema. Kui oled planeerinud nädalavahetusel täiel rinnal puhata ja mitte midagi teha ning oled teised vajalikud tegevused teistele päevadele planeerinud, siis on ka puhata mõnusam, sest tead, et ka teiste tegevuste jaoks on aeg planeeritud.

Kui tahad ise oma elu juhtida, planeeri ise oma aeg ära. Muidu teevad seda teised – helistavad sulle ebasobival ajal ja lobisevad seni, kuni neil aega on; delegeerivad Sulle midagi, millega neil ei ole aega tegeleda jne.

Iga minut on minut Sinu elust! Kasuta Sulle antud aega nii, et Sa elu lõpus ei peaks kahetsema, et oled oma aja nagu liiva lasknud sõrmede vahelt läbi libiseda. Iga minut on väärtuslik kingitus, millest kujunevad tunnid, päevad, kuud, aastad … Sinu ainulaadne elu.


Loe rohkem Kaidi mõttetest ja arvamustest siit:

https://kaidipeets.com/blog/


Eelmine
Autoriteedi mõju

Lisa kommentaar

Email again: