Mis on introd ja soovitused? Mida teha, kui saad mõne sellise?
Indrek Põldvee
Sorry as a Serivce ajal hakkasin ma rohkem tunnustama introsid ja soovitusi. Need muutsid meie ettevõte kulgu ja ettevõtluse alguses on väga vaja neid.
Nüüd, kui ma olen rohkem selles maailmas olnud, hindan ma neid väga ja need on äärmiselt olulised viisid siin maailmas toimetada. Sellealaseid koolitusi tehti ka kiirendites.
Soovituseks nimetatakse seda, kui sinu sõber, mentor, investor või keegi muu soovitab sul kellegagi ühendust võtta, kes saaks sind abistada või koostööd teha.
Introks nimetatakse tutvustamist teise osapoolega.
Soovitused ja introd näitavad, et sa oled teiste usalduse võitnud või nad väga usuvad sellesse, mida sa teed. Soovitused on väga isiklikud asjad, sest inimene, kes sind soovitab, paneb oma reputatsiooni mängu. Tema ütleb kellelegi, et sina oled õige inimene teatud asja jaoks.
Kui sa soovitusega ei tegele, siis ei lange mitte ainult sinu maine, vaid ka soovitaja oma. Ära kunagi küsi soovitusi, kui sul ei ole aega nendega tegeleda. Üks halvimatest asjadest, mida teha võid, on pärast introt pikalt (kaks-kolm päeva, veel hullem kui nädal) vastamata jätmine. Kui keegi nii minu soovitusega käituks, ma ei soovitaks seda inimest enam kunagi. Vahet pole, et teine inimene ei vasta kiirelt, peaasi, et sina vastad, kui sa küsisid soovitust. See, et sa kiirelt vastad, näitab välja usaldust, austust ja sinupoolt tegutsemisoskust.
Kõigepealt täna soovitajat, et ta seda üldse tegi, see on äärmiselt oluline. Siis kui soovitajal pole infot teie edasisest suhtlusest vaja (nii see enamasti on), siis tuleb kirjutada, et liigutan su BCC. See tähendab, et soovitaja rohkem teie omavahelisi kirju ei saa.
Siis kindlasti tuleb tervitada uut tutvust ja kirjutada lühidalt, miks sa seda soovitust küsisid või kuidas teine inimene abiks saab olla. Siis tee ettepanek kas kohtuda või kõne teha. Tee seda lühidalt, sest tavaliselt see kes soovitust teeb, on juba mõlema osapoolega rääkinud ja tutvustanud. See kõik tundub äärmiselt lihtne ja loogiline, aga paljud inimesed ei tee seda. See on elementaarne viisakus ja palun tehke seda. Rõhutan väga: ärge küsige soovitusi, kui teil pole aega nendega tegeleda.
Investoritele või inimestele, kellel on kiire, soovitan teha väikse kokkuvõtte valmis enda ettevõtest. Kirjuta, miks sa soovid seda soovitust ja millega sinu ettevõte tegeleb. Siis on soovitust palju kergem teha, nad saadavad kirja lihtsalt õigele inimesele edasi. Samuti ära ehmu, kui sa võtad ühendust ja kohe su kirjale vastata. Siis oota mõned päevad ja tuleta ennast meelde viisakalt.
Soovitused ka soovituste tegijatele. Kõige parem on enne soovituse andmist rääkida mõlema osapoolega läbi. Kas üks kes soovib soovitust, on aega tegeleda ja teab, mida pakkuda soovib või kuidas abistada. Siis tasub kinldasti teiselt osapoolelt üle küsida, kas on huvi ja vajadus. Kui mõlemad osapooled soovivad, siis tee kiirelt intro ära. Samuti ei ole vaja pikka kirja. Hea oleks, kui kirjutad, kes kumbki osapool on, millega nad tegelevad ja ongi kõik.
Olles soovituste andja, on see roll väga oluline ja väärtuslik ka sinu enda jaoks. Sa saad ühe e-mailiga teha 2 inimest õnnelikuks ja abistada neid. Sa oled ühe kirjaga loonud lisaväärtus mõlemale inimesele ja nad ei unusta seda.
Sinu enda maine tõuseb samuti sellega, kui annad soovitusi, see kõik tuleb ringiga kunagi tagasi. Ära looda ise kunagi saada vastutasuks midagi soovituste pealt, pigem just tee lihtsalt seepärast, et sul on võimalus abistada teisi inimesi. Jah, need inimesed võivad suure tehingu teha, aga usu mind, see kõik tuleb tagasi sulle. Tee soovitusi alati, kui näed selleks võimalusi.
Kui sul on suur tutvusringkond, küsi inimestelt, kuidas sa kedagi abistada saad või mis on mingid mured, millega nad hetkel tegelevad. Kunagi ei tea, kuidas sa kedagi abistada saad. Alati ei pruugi sa kohe teada, kuna sa abistada saad, et kõik võib aega võtta, aga kui sul on selline mõtlemine, siis sa oled juba panustat palju meie ühiskonna arengule ja oma sõprade ja tuttavate abistamisele. Nii saad sa luua väga palju lisaväärtust. Paljud külalised, kes mu saates käivad, räägivad lisaväärtuse loomisest. Soovituste andmine või kellegi abistamine on üks parimaid viise, kuidas lisaväärtust ja usaldust tekitada.
Anna teada ja kirjuta mulle, mida sa arvad soovituste andmisest. Jaga julgelt ka enda kogemusi!
Nüüd, kui ma olen rohkem selles maailmas olnud, hindan ma neid väga ja need on äärmiselt olulised viisid siin maailmas toimetada. Sellealaseid koolitusi tehti ka kiirendites.
Soovituseks nimetatakse seda, kui sinu sõber, mentor, investor või keegi muu soovitab sul kellegagi ühendust võtta, kes saaks sind abistada või koostööd teha.
Introks nimetatakse tutvustamist teise osapoolega.
Soovitused ja introd näitavad, et sa oled teiste usalduse võitnud või nad väga usuvad sellesse, mida sa teed. Soovitused on väga isiklikud asjad, sest inimene, kes sind soovitab, paneb oma reputatsiooni mängu. Tema ütleb kellelegi, et sina oled õige inimene teatud asja jaoks.
Kui sa soovitusega ei tegele, siis ei lange mitte ainult sinu maine, vaid ka soovitaja oma. Ära kunagi küsi soovitusi, kui sul ei ole aega nendega tegeleda. Üks halvimatest asjadest, mida teha võid, on pärast introt pikalt (kaks-kolm päeva, veel hullem kui nädal) vastamata jätmine. Kui keegi nii minu soovitusega käituks, ma ei soovitaks seda inimest enam kunagi. Vahet pole, et teine inimene ei vasta kiirelt, peaasi, et sina vastad, kui sa küsisid soovitust. See, et sa kiirelt vastad, näitab välja usaldust, austust ja sinupoolt tegutsemisoskust.
Kõigepealt täna soovitajat, et ta seda üldse tegi, see on äärmiselt oluline. Siis kui soovitajal pole infot teie edasisest suhtlusest vaja (nii see enamasti on), siis tuleb kirjutada, et liigutan su BCC. See tähendab, et soovitaja rohkem teie omavahelisi kirju ei saa.
Siis kindlasti tuleb tervitada uut tutvust ja kirjutada lühidalt, miks sa seda soovitust küsisid või kuidas teine inimene abiks saab olla. Siis tee ettepanek kas kohtuda või kõne teha. Tee seda lühidalt, sest tavaliselt see kes soovitust teeb, on juba mõlema osapoolega rääkinud ja tutvustanud. See kõik tundub äärmiselt lihtne ja loogiline, aga paljud inimesed ei tee seda. See on elementaarne viisakus ja palun tehke seda. Rõhutan väga: ärge küsige soovitusi, kui teil pole aega nendega tegeleda.
Investoritele või inimestele, kellel on kiire, soovitan teha väikse kokkuvõtte valmis enda ettevõtest. Kirjuta, miks sa soovid seda soovitust ja millega sinu ettevõte tegeleb. Siis on soovitust palju kergem teha, nad saadavad kirja lihtsalt õigele inimesele edasi. Samuti ära ehmu, kui sa võtad ühendust ja kohe su kirjale vastata. Siis oota mõned päevad ja tuleta ennast meelde viisakalt.
Soovitused ka soovituste tegijatele. Kõige parem on enne soovituse andmist rääkida mõlema osapoolega läbi. Kas üks kes soovib soovitust, on aega tegeleda ja teab, mida pakkuda soovib või kuidas abistada. Siis tasub kinldasti teiselt osapoolelt üle küsida, kas on huvi ja vajadus. Kui mõlemad osapooled soovivad, siis tee kiirelt intro ära. Samuti ei ole vaja pikka kirja. Hea oleks, kui kirjutad, kes kumbki osapool on, millega nad tegelevad ja ongi kõik.
Olles soovituste andja, on see roll väga oluline ja väärtuslik ka sinu enda jaoks. Sa saad ühe e-mailiga teha 2 inimest õnnelikuks ja abistada neid. Sa oled ühe kirjaga loonud lisaväärtus mõlemale inimesele ja nad ei unusta seda.
Sinu enda maine tõuseb samuti sellega, kui annad soovitusi, see kõik tuleb ringiga kunagi tagasi. Ära looda ise kunagi saada vastutasuks midagi soovituste pealt, pigem just tee lihtsalt seepärast, et sul on võimalus abistada teisi inimesi. Jah, need inimesed võivad suure tehingu teha, aga usu mind, see kõik tuleb tagasi sulle. Tee soovitusi alati, kui näed selleks võimalusi.
Kui sul on suur tutvusringkond, küsi inimestelt, kuidas sa kedagi abistada saad või mis on mingid mured, millega nad hetkel tegelevad. Kunagi ei tea, kuidas sa kedagi abistada saad. Alati ei pruugi sa kohe teada, kuna sa abistada saad, et kõik võib aega võtta, aga kui sul on selline mõtlemine, siis sa oled juba panustat palju meie ühiskonna arengule ja oma sõprade ja tuttavate abistamisele. Nii saad sa luua väga palju lisaväärtust. Paljud külalised, kes mu saates käivad, räägivad lisaväärtuse loomisest. Soovituste andmine või kellegi abistamine on üks parimaid viise, kuidas lisaväärtust ja usaldust tekitada.
Anna teada ja kirjuta mulle, mida sa arvad soovituste andmisest. Jaga julgelt ka enda kogemusi!
Lisa kommentaar